Här hittar du svar på dem vanligaste frågorna

Vanliga support frågor

Answer

För att komma i kontakt med support kan du ringa +4684736060 eller maila oss support@mail.linserv.se

Answer

Klicka först på uppåt pilen i aktivitetsfälltet, (vanligtvis nere i höger på skärmen). Högerklicka sedan på ikonen av en skärm med ett hänglås över, klicka sedan på anslut och börja jobba som vanligt. Om du istället får upp en felkod eller anslutningen inte fungerar av andra skäl, ring supportlinjen: +4684736060 eller maila oss support@mail.linserv.se

Answer

För att se och hantera alla Office 365 konton som ni har i erat företag behöver ni först logga in via erat admin konto. Klicka sedan på administratör längst till vänster. Klicka därefter på användare i kolumnen till vänster för att kunna se alla aktiva-, gäst- och borttagna användare. Härifrån kan ni återställa lösenord, kontrollera licenser mm.

Answer

Det första du bör kolla är att du fortfarande kommer in på servern och ditt fjärrskrivbord. Gör du inte det kan det bero på att du inte har igång din vpn eller att internetuppkopplingen krånglar. Om dem fungerar och du ändå inte hittar skrivarna kommer problemet behöva lösas på annat sätt beroende på fallet och du måste därmed kontakta support.

Answer

Se först till att din internetuppkoppling är fungerande och stabil, kolla sedan att din vpn är igång om du är ifrån kontoret eller avstängd ifall du är på kontoret. Om du glömt inloggningsuppgifter kan du möjligtvis kontakta en it-ansvaring på erat företag och sedan våran support linje för ytterligare hjälp.

Answer

Kontrollera först att du är uppkopplad på internet och att det fungerar, du kan göra det genom att klicka på internet ikonen nere i höger på aktivitetsfältet. Om det står att du är ansluten kan du också kolla om du kan använda internet genom att gå in på en hemsida som dn.se. Om du är jobbar från hemmet måste du också va ansluten till din vpn, du måste också se till att du inte är ansluten till din vpn om du är på kontoret. Om du inte vet hur din vpn fungerar kan du läsa frågan "Hur använder jag min vpn för att jobba hemma?"

Answer

För att lägga till din mail på din telefon måste du börja med att ladda ner Outlook appen via app store för IOS telefoner eller google play store för andriod telefoner. Ange sedan din e-postadress och tryck på lägg till konto, om du redan hade appen med till exempel din personliga mail behöver du klicka på inställningar, sedan lägg till konto och sen lägg till e-postkonto. Logga sedan in med dina inloggningsuppgifter och acceptera eventuella behörigheter som efterfrågas.

Answer

Om du använder mail klienten som kom med telefonen kan det bli problem vid synkroniseringen och det måste då göras manuellt. Vi rekommenderar därmed alltid att du istället väljer att använda Outlook appen, för att ladda ner och ställa in det kan du följa frågan "Hur lägger jag till min mail i telefonen?" Om du fortfarande vill använda klienten måste du först se till att du är inloggad på den korrekta mailen. Om inte gå på inställningarna och leta efter lägg till konto och logga in med fullständiga inloggningsuppgifter. Alla klienter ser lite annorlunda ut och du kommer behöva leta lite för att hitta manuell konfiguration där du behöver välja IMAP-konto eller POP3-konto.